• İki ailenin barışını sağlayan Hüseyin Ateş’ten duygusal barış mesajı Hüseyin Ateş’in girişimleriyle iki aile arasındaki husumet barışla son buldu Iğdır&rsq...           • Ağrı Dağı Eteklerinde 11 Düzensiz Göçmen Yakalandı (Video) Iğdır’da güvenlik güçlerinin göçmen kaçakçılığı v...           • “Geleceğe Nefes, Dünyaya Barış” Fidanları Toprakla Buluştu ​Iğdır’da 11 Kasım Millî Ağaçlandırma Günü kapsamında fidan dik...           • AFAD-SEN'den Aziz Durak’a Hayırlı Olsun Ziyareti AFAD-SEN Genel Başkan Yardımcısı Mehmet Öztürk’ten Iğdır İl Doğa Koruma ve Mill&ic...           • Türkiye’de İklim Değişikliği Algısı Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Konferansı (COP31) bu hafta Antalya’da başladı ve 20 K...           • Iğdır Üniversitesinde 10 Kasım Atatürk’ü Anma Programı düzenlendi Iğdır Üniversitesi’nde, Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu Gazi Mustafa Kemal ...           • Emek Mahallesinde şiddetle mücadele ve kadın hakları toplantısı “Şiddetsiz bir yaşam herkesin hakkı, şiddetle mücadele hepimizin sorumluluğudur.”...           • TÜSF Boks Turnuvası’nda Dilara Karaca şampiyon, Pınar Elcik 3. oldu TÜSF Boks Turnuvası’nda Iğdır Üniversitesi Rüzgârı: 65 kg’da T&uu...           • 'PKK’ye katıldı' dediği oğlunu öldürdüğü ortaya çıktı Batman'da PKK’ye katıldığını iddia ettiği çocuğu E.B’yi öldürdüğ...           • Hisarcıklıoğlu'nun 10 Kasım Atatürk'ü Anma Günü Mesajı HİSARCIKLIOĞLU: “ASLA UNUTULMAYACAKSIN”   Türkiye Odalar ve Borsalar Birli...           
Site İçi Arama
Haber Arşiv
     
Son Videolar

ITSO Adayından Açıklama
33 İzlenme, 0 Yorum

Dağda 11 Göçmen Yakalandı
33 İzlenme, 0 Yorum

Rektör, Haber Global'e Konuştu
73 İzlenme, 0 Yorum

Vekil Hun: Sansürü durdurun
87 İzlenme, 0 Yorum

Tır'da 21 Göçmen Yakalandı
100 İzlenme, 0 Yorum

Emniyetten Önemli Uyarı!
99 İzlenme, 0 Yorum

Ziraat Odası: Çiftçi Zorda!
116 İzlenme, 0 Yorum

Cumhuriyet sofraları kuruldu
102 İzlenme, 0 Yorum

Iğdır'da Bıçaklı Gasp!
113 İzlenme, 0 Yorum

Motosiklet Hırsızları..!
142 İzlenme, 0 Yorum

Hun Adet Kardeşleri Sordu
170 İzlenme, 0 Yorum

İYİ Parti'den Önemli Açıklama!
160 İzlenme, 0 Yorum

Devletten Teyit: PKK Çekildi
166 İzlenme, 0 Yorum

Kaçak İçki ve Sigara Yakalandı
155 İzlenme, 0 Yorum

UYUMA! BİLDİR!
150 İzlenme, 0 Yorum
İstatistikler
Toplam: 4232830
Aktif: 65
Bugün: 1323
Dün: 4672
Paylaş
Facebook  Twitter  Stumbleupon  Delicious  Google

Asgari Ücret Belli Oldu...

Asgari Ücret Tespit Komisyonu, 2019 yılında uygulanacak asgari ücreti belirlemek üzere son toplantısını yaptı. 2019 yılında asgari net ücret Asgari Geçim İndirimi (AGİ) dahil olmak üzere 2 bin 20 TL oldu.

ASGARİ Ücret Tespit Komisyonu bugün Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanı Zehra Zümrüt Selçuk başkanlığında son kez toplandı. Toplantıya, işveren kesimini temsilen TİSK (Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu), işçi kesimini temsilen Türk-İş (Türkiye İşçi Sendikaları Konfederasyonu) katıldı.

2019 Asgari ücret brüt 2 bin 558 lira olarak belirlendi. Asgari ücret alan bir çalışan 2019'da 2 bin 20 TL alacak. Evli ve 3 çocuklu bir asgari ücretli ise asgari gecim indirimi ile 2155 tl asgari ücret alacak.

Komisyon, ücreti belirlemek için üçüncü toplantısını 20 Aralık'ta yapmıştı. Toplantıda, bir işçinin asgari geçim tutarını komisyonla paylaşan TÜİK, asgari ücreti "ağır" statüdeki işlerde 2 bin 213 lira 40 kuruş, "orta" statüdeki işlerde bin 978 lira 80 kuruş, "hafif" statüdeki işlerde bin 841 lira 40 kuruş olarak önermişti.

İşçi ve işveren ne istiyordu?

Türk-İş yeni asgari ücret belirlenirken öncelikle geçim şartlarının temel alınmasını istiyor. Ayrıca, asgari ücret görüşmelerine 2 bin liranın üzerinde başlanılmasını, bu rakama enflasyon oranındaki artışın yanında refah payının da eklenmesini talep ediyordu.

Asgari ücretin vergi dışı tutulmasını da savunan Türk-İş, net ücrette 2 bin liranın altındaki her teklife kapılarını kapatıyordu. TİSK ise yeni asgari ücret belirlenirken hedef enflasyon, yatırımlar, rekabet gücü, verimlilik ve işsizlikle mücadelenin dikkate alınmasını, asgari ücret desteğinin arttırılarak devam ettirilmesini, yüzde 2 olan işsizlik sigortası işveren payının 2019 yılı için alınmamasını talep ediyordu.

İşveren ayrıca SGK işveren desteğinin yüzde 5'ten yüzde 6'ya çıkartılmasını ve toplu iş sözleşmesi imzalanan iş yerlerinde bunun yüzde 7 olarak uygulanmasını istiyordu.

Asgari ücret nasıl belirleniyor?

Asgari ücreti, yasa gereği 5'er işçi, işveren ve devlet temsilcisi olmak üzere 15 kişiden oluşan Asgari Ücret Tespit Komisyonu belirliyor. Bu komisyonda, en fazla üyeye sahip konfederasyon olduğu için işçi tarafını Türk-İş temsil ederken, TİSK işveren tarafı adına masa bulunuyor.

Dünya genelinde bazı ülkelerde asgari ücret uygulaması Türkiye’de olduğu gibi sabit. Hindistan’da 1,202'den fazla asgari ücret oranı var.

Çin Halk Cumhuriyeti’nde de bölgelere göre değişen 100'den fazla asgari ücret var. Ülkede en düşük asgari ücret ise 145 dolar. Çin'de en yüksek asgari ücret 318 dolar ile Şanghay kentine ait. Ülkenin başkenti Beijing’te ise asgari ücret 275 dolar. Dünyada en yüksek asgari ücret ise yıllık 28 bin 768 dolar ile Avustralya’da uygulanıyor.

Yıllık bazda işçilerin nominal asgari ücret kazancı sıralaması ilk 20 ülke şöyle;

1.Avustralya: 28 bin 768 dolar

2.Lüksemburg: 27 bin 90 dolar

3.Yeni Zillanda: 25 bin 521 dolar

4.Monako: 23 bin 487 dolar

5.İrlanda: 21 bin 835 dolar

6.Birleşik Krallık: 21 bir 813 dolar

7.Hollanda: 21 bin 348 dolar

8.Belçika: 21 bin 141 dolar

9.Almanya: 20 bin 989 dolar

10.Fransa: 20 bin 272 dolar

11.San Marino: 20 bin 245 dolar

12.İsrail: 17 bin 667 dolar

13.Kanada: 17 bin 536 dolar

14.ABD: 15 bin 80 dolar

15.Japonya: 14 bin 111 dolar

16.Güney Kore: 13 bin 855 dolar

17.Andorra: 13 bin 796 dolar

18.İspanya: 11 bin 615 dolar

19.Bahamalar: 10 bin 920 dolar

20.Slovenya: 10 bin 890 dolar

Ülkelere göre asgari ücret listesi şöyle;

Amerika Birleşik Devletleri:  Federal ülke çapında ABD'de asgari ücret saatte 7.25 dolar. 1 Temmuz 2018 itibariyle, devlet asgari ücret oranları saatte 5.15 dolardan saatte 11.50 dolara kadar değişiyor. Yerel yönetim asgari ücretleri de var, bazıları saat başına 15 dolara ulaşıyor.

Avustralya: Çalışanların çoğu yaşına, coğrafi konumuna ve sektörüne göre değişebilen bir asgari ücret alıyor. 21 üstü çalışanlar için asgari ücret saat başına 13.3 dolar ya da haftada 524 dolar.Yılda asgari ücretli nominal 28 bin 768 dolar kazanıyor.

Afganistan: Kalıcı olmayan özel sektör için ayda 95 dolar. Daimi hükümet çalışanları için asgari ücret ayda 103 dolar  (2017’de geçerli olan)

Arnavutluk: Kamu sektöründe ayda 226 dolar, özel sektörde 330 dolar (2017’de geçerli olan)

Cezayir:  155 dolar  (2012 yılında geçerli olan)

Andorra: 1177 dolar  (2018 yılında geçerli olan)

Arjantin: 250 dolar / yılda 13 kez ödeniyor (2014 yılında geçerli olan)

Ermenistan: 107 dolar (2015 tarihinde geçerli olan)

Avusturya: 1289 dolar (2017 yılında geçerli olan)

Azerbaycan: 76 dolar (2018 yılında geçerli olan)

Bahreyn: 800 dolar (2017 yılında geçerli olan)

Bangladeş: 19 dolar (2013 yılında geçerli olan)

Birleşik Krallık: 25 yaş ve üzeri için saatte 11 dolar (2018 yılında geçerli olan)

Avustralya: Haftada 524 dolar (2018 yılında geçerli olan)

Belarus: 149 dolar (2018 yılında geçerli olan)

Belçika: 1826 dolar (2017 yılında geçerli olan)

Bolivya: 289 dolar (2017 yılında geçerli olan)

Bosna Hersek: 240 dolar (2015 yılında geçerli olan)

Brezilya: 236 dolar (2018 yılında geçerli olan)

Bulgaristan: 311 dolar (2018 yılında geçerli olan)

Burkina Faso: 56 dolar (2012 yılında geçerli olan)

Kamboçya: 170 dolar (2018 yılında geçerli olan)

Kamerun: 75 dolar (2014 yılında geçerli olan)

Kanada: Asgari ücret her bölgeye göre değişiyor. (Saatte 8-10 dolar)

Cape Verde: 141 dolar (2018 yılında geçerli olan)

Çad: 110 dolar (2011 yılında geçerli olan)

Şili: 426 dolar (2018 yılında geçerli olan)

Çin:  Çin'de asgari ücretler bölgelere göre değişiyor.145 dolardan başlayan askeri ücretler Şanghay’da 318 dolara kadar çıkıyor.

Kolombiya: 289 dolar (2016 yılında geçerli olan)

Kongo Demokratik Cumhuriyeti: 170 dolar (2017 yılında geçerli olan)

Kosta Rika: Uzman işçiler 1134 dolar, vasıfsız işçiler 528 dolar (2018 yılında geçerli olan)

Fildişi Sahili: 72 dolar, inşaat işçileri biraz daha yüksek ücret alabiliyor (1994 yılında geçerli olan)

Çekya: 568 dolar (2018 yılında geçerli olan)

Danimarka: Saat başı 16 dolar (2017 yılında geçerli olan)

Ekvador: 386 dolar (2018 yılında geçerli olan)

Estonya: 500 Euro (2018 yılında geçerli olan)

Fransa: 1734 dolar-saat başına 11 dolar (2018 yılında geçerli olan)

Gürcistan: Özel sektör ayda 8 dolar,kamu sektörü 48 dolar (2017 yılında geçerli olan)

Almanya: Saat başı 10 dolar, daha yüksek asgari ücret genellikle toplu iş sözleşmeleri ile belirleniyor (2017 yılında geçerli olan)

Yunanistan: 12 ay ödememede 762 dolar (2013 yılında geçerli olan)

Hong Kong: Saatte 4.5 dolar (2017 yılında geçerli olan)

Macaristan:  Niteliksiz işgücü için ayda 530 dolar, kalifiye işgücü için ayda 695 dolar

Hindistan:  Bölgelere göre değişiyor. Bihar’da günde 2.40 dolar, Kerala'da günde 11.31 dolar

Endonezya: Bölgelere göre değişiyor en düşük asgari ücret ayda 98 dolar  olan Yogyakarta eyaletinde, en yüksek ise ayda 248 dolar ile Jakarta'da

Irak: 214 dolar (2014 yılında geçerli olan)

İrlanda: Saatte 11 dolar (2018 yılında geçerli olan)

İsrail: 1472 dolar (2018 yılında geçerli olan)

Japonya: Saatte 6,8—8,9 dolar (2018 yılında geçerli olan)

Ürdün: 310 dolar (2017 yılında geçerli olan)

Kazakistan: 78 dolar (2018 yılında geçerli olan)

Lübnan: Ayda 446 dolar (2012 yılında geçerli olan)

Lüksemburg:  18 yaşından büyük vasıfsız işçiler için aylık 2312 dolar, yetenekli bir çalışan için ise yüzde  20 arttı (1 Ocak 2018)

Makedonya: Aylık 182 dolar (2017 yılında geçerli olan)

Malezya: Ayda 244 dolar (2016 yılı rakamlarına göre)

Moldova:  Özel sektörde ayda 96 dolar; kamu sektöründe ayda 50 dolar (2015 yılında geçerli olan)

Moğolistan: Ayda 98 dolar (2017 yılında geçerli olan)

Monako: Ayda 2 bin 39 dolar (2015 yılında geçerli olan)

Fas:  Kamu sektöründe ayda 310 dolar, özel sektörde ayda 265 dolar (2015 yılında geçerli olan)

Hollanda:  Aylık 1826 dolar, haftalık 421 dolar, günlük 84 dolar ve 22 yaş ve üstü kişiler için saat başına 10 dolar (2018 yılında geçerli olan)

Pakistan: 158 dolar (2016 yılında geçerli olan)

Peru: 294 dolar (2012 yılında geçerli olan)

Polonya: Saat başına 4 dolar (2018 yılında geçerli olan)

Portekiz: 791 dolar, tam zamanlı çalışanlar, kırsal işçiler ve 18 yaş ve üstü ev çalışanları için 14 ödemede 699 dolar (2018 yılında geçerli olan)

Romanya: 502 dolar (2018 yılında geçerli olan)

Rusya: 141 Euro (2018 yılında geçerli olan)

Suudi Arabistan: Kamu sektörü için ayda 800 dolar; yabancı işçilere uygulanmıyor. Özel sektörde asgari ücret yoktur (2013 yılında geçerli olan)

Slovakya:  Aylık 577 dolar (2018 yılında geçerli olan)

Slovenya: 1050 dolar (2018 yılında geçerli olan)

İspanya: 1051 dolar (2018 yılında geçerli olan)

Tayvan: 741 dolar (2018 yılında geçerli olan)

Haber tarihi: 25 / 12 / 2018
Haber Okunma: 1356
Haber Yorumları: 0


Paylaş: Facebook  Twitter  Stumbleupon  Delicious  Google




Önceki: Iğdır Üniversitesi Kayak Topluluğu’ndan Kayak Aktivitesi
Sonraki: Kurtuluşun 103 Yılı Kutlu Olsun: Tarihi Belgelerde Iğdır'ın Kurtuluşu




Henüz yorum bulunmamaktadır. İlk yorumu siz yapabilirsiniz.

Ad, Soyad *
E-Mail
Kalan karekter sayısı:
Yorum *
Güvenlik kodunu giriniz:
captcha
*
(* Doldurulması zorunlu alanlar)




Köşe Yazıları
Fotoğraf Galerisi
Iğdır Resmi Siteler
Gazeteler
Reklam Alanı

ads.sepetteknoloji.com/sepetteknoloji-ads.min.js

Sitemizdeki yazı, fotoğraf ve haberlerin her hakkı saklıdır. İzinsiz veya Kaynak gösterilmeden kullanılamaz.

İçerik Rss - Haberler Rss

Tasarım ve Programlama: Iğdır Doğuş Gazetesi