İl Özel İdaresi 2020 yılı Faaliyet Raporu Oy Birliğiyle Kabul Edildi 5302 Sayılı İl Özel İdaresi Kanununun 39. Maddesi, 5018 Sayılı kamu mali yönetim ve kont...           • Milli Eğitim Müdürü Hakan Gönen Velilerle Çevrimiçi Görüştü 2 Martta başlayan yüz yüze eğitim nedeniyle Iğdır İl Milli Eğitim Müdürü ...           • TADDEF’ten Ak Parti Kadın Kolları İl Başkanına Teşekkür Belgesi Türkiye Azerbaycan Dostluk Dernekleri federasyonu Genel Başkan yardımcısı ve Iğdır Azerbaycan...           • İç İşleri Bakanlığından “Dinamik Denetim Süreci” Genelgesi Bakan Soylu'nun duyurduğu genelgenin ayrıntıları açıklandı... İçişleri Bakanlığı'nd...           • Umut Partisi Genel Başkanı: Sivil Anayasa Mı? Neden? Sivil bir Anayasa isteyen iktidar ve bağlıları 1982 Anayasasının Askeri vesayetin izlerini taşıdığ...           • Milli Eğitim Müdürü Hakan Gönen Okulları Ziyaret Etti Iğdır il Milli Eğitim Müdürü Hakan Gönen, Iğdır ilinin düşük riskli ...           • Melekli Belediyesi Ve Kasabadaki Hayvancılık İşletmelerine Ziyaret Iğdır Merkez İlçeye bağlı Melekli Beldesi Belediye Başkanı Eray ÇOŞAR İl Tarım ve Or...           • Milli Eğitim Müdürü: Iğdır'da Yüz Yüze Eğitim Bugün Başladı Iğdır il Milli Eğitim Müdürü Hakan Gönen, Iğdır ilinin düşük riskli ...           • Cumhurbaşkanı Normalleşme Adımlarını Açıkladı: İşte Alınan Kararlar! Cumhurbaşkanı Erdoğan, Kabine toplantısının ardından yaptığı son dakika açıklamasında coron...           • HDP İl Başkanlığına İade-i Ziyaret... Iğdır’a Bakış Gazetesi sahibi Akay Aktaş ve Iğdır Doğuş Gazetesi sahibi Murat Akkuş, HDP Iğd...           
Site İçi Arama
Haber Arşiv
     
Son Videolar

Iğdır Valisinden Yağmur Şiiri
529 İzlenme, 0 Yorum

Kul Yusuf Kümbeti
2525 İzlenme, 0 Yorum

Ahura Mazda Iğdır'da
2569 İzlenme, 0 Yorum

Iğdır Ejder Kervansarayı
2833 İzlenme, 0 Yorum

Iğdır Şahmeran Efsanesi
2989 İzlenme, 0 Yorum

Yüksel Babal Nice Yıllara
2756 İzlenme, 0 Yorum

Iğdır'dan Defile Görüntüleri
2751 İzlenme, 0 Yorum

Çözüm Sürecine Dövmeli Destek
2967 İzlenme, 0 Yorum

Navên Kurdi Bidin Zarokên Xwe
2622 İzlenme, 0 Yorum

Iğdır kMM'den Görüntüler
2505 İzlenme, 0 Yorum

Iğdırlı STK'lardan BARIŞ Çağrı
2882 İzlenme, 0 Yorum

Dengbej Zahiro İdîr'e Dibeje
2791 İzlenme, 0 Yorum

Aşık Hizani Iğdır Eşliğinde
2786 İzlenme, 0 Yorum

Dengbej Sesi Eşliğinde Iğdır
2622 İzlenme, 0 Yorum

Bî Kurdi İdîr
2628 İzlenme, 0 Yorum
Iğdır Nöbetçi Eczaneler

Tesettür - Yusuf YILDIRIM Em.İl.Trm.Mdr.

Tesettür

Yazar: Yusuf YILDIRIM Em.İl.Trm.Mdr. |  Tarih: 18 / 01 / 2021 |  Yazı Okunma: 235


Tesettür, Kadınların giyim, kuşamı ile ilgili olup, örtünme, başkaları ile arasına perde koyma anlamındadır.

İnsanlar, korunma içgüdüsü, Doğa koşullarına uyma, Dinsel felsefi inançlar, iş hayatına uygunluk, Devletin koyduğu kurallar, Ekonomik koşullar ve modaya uyma, nedeniyle farklı şekillerde giyinmekteler.

Bütün dinlerde giyim, kuşama müdahale söz konusudur.

Din adamlarının özel giyimleri vardır. Bu giyim de mezhep ve tarikatlara göre değişiklik arz eder. Dinlerde bazı giyim çeşitleri yasaklanır ve günah sayılır.(Budistlerde deriden yapılan giyim yasaktır).Din adamlarının verdiği fetvalar ve aldıkları kararlar önemli ve etkili olmuştur.Ebussut efendi devlet büyüklerinin ipek elbise giymelerini helal saymamıştır.Marifetname yazarı İbrahim Hakkı, da elbiseleri , boyalarına, renklerine ve yapıldıkları kumaşa göre haram, mekruh ve efdal diye üç gruba ayırmıştır.

Kör inanç ve töreler kadınların doğal haklarını yok saydığı ve kadınları on tane el tırnağına mahkûm (Eldiven giymediyse) ettiği gibi, içinde bunu uygulayan bir toplumun geri bıraktırılmasını ve yok edilmesini gerektiren tohumları da taşımaktadır.

Ülkemizde,1950 de, çok partili sistemle birlikte laikliğe karşı çıkılmıştır. Ülkemizde ve Dünyada İslam’ın bir siyasal ideoloji olarak kullanılmasıyla Kadın- Erkek eşitliği hiçe sayılarak, kadının örtünmesi, siyasete malzeme olarak ortaya atılmıştır.

Her gün yeni tesettür modelleri piyasaya sürülmektedir. Bunun arkasında milyon dolarlık sanayi ve ticaret vardır. Bu şekilde artık kadın vücudu da nesneleşmiş ve denetim altına alınmaktadır.

Tesettür, kişisel bir inanç ve insan hakları sorunu olarak algılanmakta ve politik malzeme olarak kullanılmaktadır. Âmâ bunu savunan ve kadınları örtmeye teşvik eden erkekler son model batı kıyafetleri ile gezmekteler.

Kadın saçının görünmemesi kaynakları Yahudilikte vardır. Dindar Yahudi kadınlar, başlarını bağlar veya peruk takarlar. Hıristiyanlık ta da vardır. Meryem ana yüzü açık ama siyah başörtüsü vardır. Âmâ bu gün Katolikler bile kiliselerine başı açık giderler. Bütün bunlar dinin emrettiklerinin elastiki olduğunu ve zamana göre değiştiğini göstermektedir.

İnsan hakları ve inançlara saygı şarttır. Ama tesettür bir eşitsizlik yaratmaktadır. Yaz aylarında kapkara giysilerle dolaşmak ve plajda erkek serbest ve deniz kıyafeti ile yüzerken, kadınların kapalı bir şekilde dışarıda beklemesi ve denize girmemesi eziyet değil mi?

Tesettür, firma sahipleri, moda dergi sahipleri ve markacıların, tüketim metası haline gelmiştir,

İslamcı kesim ve bazı liberaller, örtünen kadınların bunu erkek baskısı, çevre baskısı ve siyaset yüzünden değil de, Allaha olan inançlarının bir gereği olarak yaptıklarını söylüyorlar. Başörtüsü ve turbanın, erkek egemenliğine has bir sembol olmadığını ileri sürüyorlar. Aynı şekilde başörtüsünün kadının özgürlüğünün bir sembolü olduğunu iddia ediyorlar. Oysa kadının erkek baskısından dolayı değil inançlarının bir gereği olarak örtünmesi, örtünmenin erkek egemenliğinin özgül bir sembolü olduğu gerçeğini değiştirmeye yetmiyor. Tıpkı kadının başörtüsünü özgürlüğünün bir simgesi olarak görmesinin onun bir esaret sembolü olduğu gerçeğini değiştirmeye yetmemesi gibi.

Örtünmeyen kadınların namussuz, fahişe olarak görüldüğü ve her türlü saldırıya açık kaldığı, dekolte tecavüze davetiye çıkarır zihniyeti, kapanmazsa cehennemde yanacağı tehdidiyle yüz yüze kaldığı bir toplumda, kadının örtünmeyi tercih etmesi, onun özgürlüğünün değil olsa olsa toplumsal baskı sonucu “gönüllü olarak” kabul edilmek zorunda kalınan bir esaretin göstergesidir. Gönüllü esaret özgürlük getirmez.

Örtülü pek çok kadın, örtünmenin kendilerini cinsel tacizden ve bir seks sembolü ve objesi olarak görülmekten koruduğunu, sokakta daha rahat dolaşmalarını sağladığını ve saygınlıklarını arttırdığını düşünüyor. Bazıları kadının örtünmesi, kadınla erkeğin eşitliği anlamında değerlendirirler. İlk çağlarda, Yunan’da köle ve fahişe olmayan kadınların başörtüsü kullandıklarını, bunun bir asalet ve özgürlük sembolü olduğunu ve bu şekilde saygı gördüklerini söylüyorlar. Bu iddiaların bilimsellikle ve saygınlıkla hiçbir ilgisinin bulunmadığını ve safsatadan ibaret olduğunu görmek için, çıplak heykellerle sembolize edilen onlarca Yunan tanrıçasına bakmak yeterlidir. Herhalde tanrıçalar esir ve “namussuz” kadınları simgelemiyorlardı! Yine Sümerlilerde de durumun sözü edilenin tam tersi olduğunu yani fahişelerin örtündüğüne dair güçlü kanıtlar bulunduğunu belirtelim.

Tarih boyunca, başörtüsü tüm tek tanrılı dinlerde kadına yüklenen dini bir zorunluluk olmuştur. Ama bu zorunluluk tüm tek tanrılı dinlerin erkek egemenliğini kutsayıp kadını kimliksizleştiren bir anlayışın ürünü olmuştur. Bu şekilde erkek, kadını şeytanlaştırıp, dört duvar arasına hapsederek, kendi egemenliğini kurmuştur.

Gerçek olan şu ki ne örtünme ne de eve kapatılma, kadını erkeğin pisliğinden ve saldırısından koruyamaz. Cinsellik tabu haline getirildiği, kadın kapatılıp dört duvar arasına hapsedildiği ve ona ulaşmak zorlaştığı ölçüde zorbalık ve tecavüz artar.

Kadının giyim kuşamına saygılı olmak ve kadınların bu hakkını savunmak bir insanlık borcudur. Ancak tesettürün kadını asla özgürleştirmediğini de belirtmek zorundayız.

Akıl ve Bilim gereği, toplum ve çağlar dine değil, din farklı çağlarda toplumlara uymalıdır.




Paylaş: Facebook  Twitter  Stumbleupon  Delicious  Google
Yazarın diğer yazıları


Bu içeriğe yapılan yorumlar (1 Yorum)


1 - Atila ipek 22/01/2021

Dünyada kıyafet ihtiyacı olan tek canlı insandır, diğer bütün canlılar kıyafetleriyle dünyaya gelirler. Hem soğuk ve sıcaktan korunmak hem de fıtraten içimize yerleştirilmiş giyinme içgüdüsüyle... Kadın haklarını güya savunanlar, sıfır otomobil standlarında araba yanında yarı çıplak bir halde bulunduran kadınları, boks maçlarında roundları sayan yarı çıplak kadına, genelev, pavyon, fuhuş restoranları ve sokağa mahkum edilmiş kadınların haklarına ses çıkarmaz ve gündemlerine dahi almazlar. Çünkü o zihniyet kadına özgürlüğü değil kendi nefis, heva ve şehvani isteklerinin özgürlüğünü isterler... Onlar kadınları evlerinden çıkartıp kendi necis arzularını beslemek niyetindeler... Hatta iş öyle bir noktaya kadar geldi ki artık işyerleri dekolteli kız çalışan hariç kimseyi çalıştırmıyorlar.(Kadın hakları diye avaz avaz bağıranların kulakları çınlasın!) Kadını teşhir ve istismar bataklığı, kadını yuvasındaki şerefli mevkiine döndürmedikçe kurutulamaz. Bu bataklık kurutulmadan da, sinek mücadelesi yapmak beyhûdedir.


İlk - < Önceki [1]  Sonraki> - Son


Ad, Soyad *
E-Mail *
Kalan karekter sayısı:
Yorum *
Güvenlik kodunu giriniz:
captcha
*
(* Doldurulması zorunlu alanlar)

Köşe Yazıları
Facebook
Twitter
Paylaş
Facebook  Twitter  Stumbleupon  Delicious  Google
Fotoğraf Galerisi
Iğdır Resmi Siteler
Gazeteler
İstatistikler
Toplam: 1815653
Aktif: 14
Bugün: 66
Dün: 1503

Sitemizdeki yazı, resim ve haberlerin her hakkı saklıdır. İzinsiz veya Kaynak gösterilmeden kullanılamaz.

İçerik Rss - Haberler Rss

Tasarım ve Programlama: Iğdır Doğuş Gazetesi